تاریخ انتشار:1393/03/9کد محتوا: 302
ناصر قدیرکاشانی در پاسخ به سوالات پرسنل بخش خصوصی مخابرات استانها: هدف اصلی شرکت خدمات اول مخابرات، بازاریابی، فروش و توسعه سرویس های مخابراتی است

پیرو عقد قرارداد بین شرکت مخابرات ایران و شرکت خدمات اول مخابرات در فروردین ماه 1393 تمامی خدمات و سرویس های مخابراتی در سطح کشور توسط این شرکت انجام می شود. این قرارداد با توجه به رضایت شرکت مخابرات ایران از عملکرد 2 ساله شرکت خدمات اول مخابرات در ارائه مطلوب سرویس ها و خدمات مخابراتی در سطح  استان تهران و البرز و با هدف مشتری مداری، تنوع در ارائه خدمات، بازاریابی سرویس های جدید، ایجاد وحدت رویه در ارائه خدمات مخابراتی و بهبود وضعیت شغلی پرسنل منعقد شده است.
در این قرارداد تمامی امور شرکت های مخابراتی استان ها شامل " دبیرخانه، امور مربوط به واگذاری خطوط مراکز مخابراتی، امور مربوط به MDF مراکز مخابراتی، امور مربوط به پاسخگویی امور مشترکین ، بررسی و انجام مسائل مربوط به مشترکین و صورت حساب کارکرد تلفن ثابت، امور مشترکین و متقاضیان و آبونمان تلفن سیار، توزیع کارت های اعتباری تلفن و IN، پشتیبانی شبکه دیتا، امور مربوط به پاسخگویی 118، امور مربوط به پشتیبانی مالی و اداری و خدمات انتظامات و نگهبانی " به شرکت خدمات اول مخابرات واگذار شده و در آینده ی نزدیک امور دیگری نیز به این شرکت واگذار می شود.
گستردگی حوزه فعالیت های شرکت خدمات اول مخابرات در سطح کشور، موجب بروز سوالات زیادی از سوی پرسنل بخش خصوصی شرکت های مخابراتی استان ها شد. این سوالات که به شکل های مختلفی ( از جمله تماس تلفنی، مکاتبه از طریق نمابر و پست الکترونیک و نیز درج سوالات در برخی سایت های دیگر) مطرح شده است؛ ما را برآن داشت که پاسخ تمامی پرسش ها را از مدیرعامل شرکت خدمات اول مخابرات، آقای ناصر قدیرکاشانی جویا شویم.
هر چند که سفرهای روزانه ایشان به استان های مختلف کشور موجب تاخیر در انجام مصاحبه شد؛ اما سرانجام این فرصت در صبح روز جمعه 9 خرداد ماه فراهم شد و ایشان طی مصاحبه ای دو ساعته به تمامی سوالات پاسخ گفتند.

•    لطفاً در خصوص چگونگی تاسیس، اهداف و فعالیت های شرکت خدمات اول مخابرات توضیح دهید.
شرکت خدمات اول مخابرات از ابتدای سال 1391 تاسیس شده و مدیریت بیش از 2600 نفر از پرسنل را در 170 شعبه امور مشترکین، 26 شعبه 118 و 2 شعبه مرکزی پشتیبانی ADSL  ( NOC ) و دفتر مرکزی با   7 میلیون مشترک تلفن ثابت و حدود 13 میلیون مشترک تلفن همراه در استانهای تهران و البرز عهده دار بوده است. ارائه تمامی خدمات تلفن ثابت و همراه اول به مشترکین، مدیریت سامانه 118، مدیریت بر اداره کل مشترکین و متقاضیان همراه اول استان تهران، اجرای برنامه های فروش تلفن و ADSL مخابرات ایران، عقد قراردادهای منابع انسانی شرکت مخابرات، پاسخگویی به مشتریان تجاری FCI با سرشماره 2010، پاسخگویی به سامانه 141 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، ارائه خدمات شیفت دوم در شعب منتخب تهران و البرز، فروش کارت شارژ و سیم کارت، وصول مطالبات از مشترکین مدیون همراه اول و ... از جمله اقدامات این شرکت در طول 2 سال اخیر در استانهای تهران و البرز است.
شرکت خدمات اول مخابرات به عنوان بزرگترین مجری ارائه خدمات ارتباطی در استان های تهران و البرز، مجری ایجاد و بهره برداری از بزرگترین مرکز تماس ( CONTACT CENTER) بخش خصوصی کشور، مرکز داده ( DATA CENTER ) و فروشگاه های زنجیره ای شرکت مخابرات ایران است و به منظور ارتقای کیفی و کمی در ارائه سرویس های جدید مخابراتی در شعب اقدامات موثری انجام داده است.
این شرکت در مقایسه با سایر پیمانکاران، که پیش از این مدیریت و نظارت بر شعب را عهده دار بودند، تا کنون با اجرای تعهدات خود در کیفیت ارائه خدمات با شاخص های تعیین شده، مدیریت واحد و وحدت رویه در ارائه خدمات، برگزاری دوره های آموزشی برای ارتقاء سطح دانش و مهارت پرسنل، تشکیل تیم های ارزیابی به منظور بازرسی و نظارت بر عملکرد پرسنل به صورت دوره ای، ایجاد واحد پاسخگویی به شکایات و پیگیری تا حصول نتیجه، مدیریت مراکز کم ظرفیت، فروش فیش تلفن به صورت ماهانه و دستیابی به 94% تعهدات ثبت نام تلفن، فروش ADSL و دستیابی به 86 درصد تعهدات فروش و .... گامهای موثری را در بخش ارائه خدمات مخابراتی در تهران و البرز برداشته است.
•    آیا شرکتی های همه استانها زیرمجموعه خدمات اول قرار خواهد گرفت؟ اگر پاسخ مثبت است، چه مدت طول می کشد تا همه شرکتی ها زیرمجموعه شرکت خدمات اول قرار گیرند ؟
ما دیگر نیرویی به نام نیروی شرکتی نداریم و تمام افراد جزو پرسنل شرکت خدمات اول خواهند بود و انشاء ا.. تا 30/3/93 تمام نیروها تحت پوشش این شرکت قرار خواهند گرفت . البته تحقق این قول تا تاریخ ذکر شده رابطه یِ مستقیمی با نحوه همکاری شرکت های مخابرات استانی با شرکت خدمات اول مخابرات خواهد داشت .
•    آیا قرارداد نیروهای شرکتی بصورت حجمی خواهد بود؟ اگر پاسخ مثبت است، چرا؟
همان گونه که پیشتر گفتیم، ما نیروی شرکتی نداریم و تمام نیروها جزو شرکت خدمات اول مخابرات هستند که بر اساس قانون کار و طرح طبقه بندی مشاغل شرکت خدمات اول مخابرات ، با هر نفر به صورت انفرادی قرارداد خواهیم بست .
•    تاریخ عقد قرار داد در استانهای فارس، خوزستان و خراسان رضوی چه موقع خواهد بود؟
شرکت خدمات اول مخابرات پس از هماهنگی با مدیران عامل هر استان ، طی برگزاری جلسه ای با حضور اعضای محترم هیات مدیره مخابرات استان، قرارداد را منعقد می نماید و انشاءا... حداکثر تا تاریخ 30/3/ 93  عقد قراردادها به اتمام خواهد رسید . استان های فارس ، خوزستان و خراسان رضوی نیز به همین ترتیب عمل خواهند شد .
اسامی 70 درصد از پرسنل استانها به شرکت خدمات اول مخابرات رسید

•    آیا لیست نیروی انسانی به این شرکت از طرف مخابرات استانها ارسال شده است؟
بیش از 70 درصد استانها تا کنون لیست خود را ارسال کرده اند و مابقی نیز در دست اقدام است.
•    با توجه به قراردادهای منعقد شده با استان ها، به نظر شما میزان استقبال نیروهای شرکتی از شرکت خدمات اول چقدر است ؟
همانگونه که می دانید ایجاد تفاوت در هر کاری با عکس العمل های مختلف مواجه خواهد بود ولی با توجه به تجربه دوساله شرکت خدمات اول در تهران ، پس از گذشت زمان اندکی از شروع کار و ارائه خدمات گوناگون به پرسنل ، آنها تفاوت ها را  احساس می کنند و شاهد استقبال نیروها از پیوستن ایشان به شرکت خدمات اول مخابرات خواهیم بود .
•    آیا ساعت کاری همه کارکنان شرکتی یکسان و براساس قانون کار می شود؟ مثلا در استان فارس که تعدادی بخاطر افزایش سود شرکت ۴و۵ ویا ۶ ساعت کار میکنند همان ۸ ساعت خواهند شد؟
اهداف مدیران شرکت خدمات اول افزایش رضایت پرسنل و حرکت به سمت رعایت عدالت در تمام کشور است . لذا هر کاری در این راه از دست ما برآید انجام خواهیم داد.
•     آیا کلیه نیروهای شرکتی مخابرات ایران و شرکتهای تابعه تحت نظر این شرکت قرار می گیرند یا فقط مراکز استان ؟؟ آیا این طرح شامل شهرستانها هم می شود ؟
تمام نیروها در کل کشور تحت پوشش شرکت خدمات اول مخابرات قرار خواهند گرفت .
•    طرف حساب نیروها در استانها چه کسی خواهد بود؟
شرکت خدمات اول مخابرات در هر استان دارای یک دفتر مستقل است . مسئول این دفتر رابط مستقیم شرکت با پرسنل است که آدرس و شماره تلفن این دفتر در اختیار تمام پرسنل استانی قرار خواهد گرفت و مسئول دفتر موظف به پاسخگویی و رفع مشکل تمام نیروها خواهد بود .
•    زمان اخذ قرار داد با نیروی انسانی از چه تاریخی خواهد شد؟
پس از عقد قرارداد شرکت خدمات اول مخابرات با مخابرات استانی و استقرار نماینده این شرکت در استان ، عقد قرارداد با نیروهای انسانی آن استان آغاز می شود .

هیچ برنامه ای برای تعدیل نیرو نداریم

•    آیا با بستن قرارداد با این شرکت مشکل امنیت شغلی کارکنان شرکتی حل می شود ؟
این شرکت هیچ گونه برنامه ای برای تعدیل نیرو ندارد و امنیت شغلی پرسنل تنها با عملکرد ایشان و نحوه رعایت قوانین شرکت مرتبط است .
•    آیا پرسنل شاغل در ۱۱۸ تحت پوشش شرکت خدمات اول قرار می گیرند؟
بله تمام نیروهای 118 نیز به شرکت خدمات اول خواهند پیوست .
•    آیا با نگهبانهای مراکز و سیم بان ها هم قرارداد بسته خواهدشد؟
نیروهای نگهبانی بله ، اما نیروهای سیم بانی انشاءا... در مراحل بعدی .
•    آیا در قرار دادها میزان دریافتی ماهانه ذکر شده است؟
در قرارداد مبلغ پایه حقوق و حقوق قانونی ذکر می شود.
•    قراردادها سالانه خواهد بود یا ماهیانه؟
قراردادها به صورت سه ماهه منعقد می شود و در صورت رضایت از عملکرد پرسنل برای مدت نامحدود قابل تمدید است .
•    چرا در قراردادهای بعضی از استانها نوشته اند قرارداد بصورت آزمایشی است؟ و چرا در متن قرارداد حقوق درخواستی ذکر شده است؟ آیا هر حقوقی ما درخواست کنیم می دهید یا قصد نظرسنجی دارید؟
در هیچ قراردادی کلمه یِ آزمایشی و حقوق درخواستی نوشته نشده است و پرداخت حقوق بر اساس طرح طبقه بندی مشاغل این شرکت خواهد بود .
•    آیا با نیروهای استان اردبیل هم قرار داد می بندید یا نه؟ شایعه شده که این استان قبول نکرده؟
بله . انعقادِ قرارداد با تمام استان ها و به صورت یکسان خواهد بود و استثنایی هم ندارد .
•    آیا در قراردادهای جدید برای خانمها شیفت شب می گذارید یا نه؟ لطفا بدون شبهه جواب دهید چون واقعا در بخش موبایل تبریز از این موضوع در عذابیم.
نحوه شیفت بندی همچنان بر اساس رویه گذشته خواهد بود مگر آنکه توافق جدیدی با مخابرات استان در این خصوص حاصل شود.
•    میخواستم بپرسم با عقد قرارداد نیروهای مخابرات با شرکت خدمات اول آیا این نیروها از بدنه مخابرات ایران منفک  می شوند؟ چرا در برگه قرارداد نوع قرارداد مشخص نشده است ؟
شرکت خدمات اول مخابرات با نیروهای بدنه مخابرات قراردادی نخواهد داشت .
•    در عقد قراردادها نظر مسئولین سایر استانها هم شرط است؟ و در این صورت استانهایی مثل خراسان که تعدادی از قراردادهایشان با شسکام هست که مخالف یا موافق TCT1 هستند چه می شود؟
تمام قراردادهای قبلی مخابرات استان ها با تمام شرکت های پیمانکاری لغو و به خدمات اول واگذار خواهد شد .
•    الان بیش از ۱۰ ساله در مخابرات استان آذربایجان غربی در واحدهای حسابداری – دبیرخانه – مایکروویو – نظارت شبکه کابل – والان هم در واگذاری خطوط مشغول هستم نزدیک دوساله که قراردادم را روز مزدی کرده اند و هرچه نامه وپیگیری میکنم میگن مجوز تبدیل وضعیت نیست و حالا تمام لیست نفرات شاغل پیمانکاری را که قرار است شرکت خدمات اول پیمانکار شود فرستاندن بجز من
شما باید موضوع را از مسئولین مخابرات استانی پیگیری کنید .
•    در حال حاضر مدیر عامل استان ما، اجازه حضور در دوره های آموزشی که در استان های دیگر برگزار می شود را به ما (نیروهای شرکتی) نمیدهند. سوالم اینست که آیا در قراردادهای جدید امکان شرکت در دوره های آموزشی شهرهای مختلف می باشد ؟
شرکت خدمات اول مخابرات برای پرسنل سراسر کشور (بدون استثنا) برنامه های آموزشی بسیار مناسبی دارد که انشاءا... در زمان مناسب اطلاع رسانی خواهد شد .

طرح طبقه بندی مشاغل شرکت خدمات اول مخابرات در سطح کشور اجرا می شود

•    آیا طرح طبقه بندی مشاغل برای استانها انجام می شود؟ در این طرح و پارامترهای محاسبه حقوق برچه مبنایی است؟
بله ، طرح طبقه بندی مشاغل این شرکت برای پرسنل تمام استانها انجام می شود و پارامترهای محاسبه حقوق که در این طرح دیده شده است به تایید وزارت کار رسیده است .
•    آیا اجازه تشکیل کمیته طرح طبقه بندی مشاغل (با تشیکل نیروهای شرکتی )برای تصویب و بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل جهت ضایع نشدن حق وحقوق نیروها را می دهید؟
در مواقعی که قانون ، شرکت را موظف به تشکیل کمیته های گوناگون نموده است قطعاً کمیته ها با حضور نمایندگان پرسنل تشکیل خواهد شد .
•    احتراماً توضیح  فرمایید با توجه به این که  اجرای  طرح  طبقه بندی  مشاغل شرکت  مخابرات  ایران طبق  قانون کار می بایست برای نیروهای خصوصی اجرا شود و اداره کار هر استان شرکتهای خصوصی را برای اینکه طرح طبقه بندی شرکت مخابرات را اجرا نکرده اند به همین دلیل تایید نمی کند اما شرکت خدمات اول با توجه به اینکه همانند دیگرشرکتها می بایست تاییدیه اداره کار داشته باشد آیا بدون تاییدیه می تواند فعالیتهای برون سپاری مخابرات را به عهده بگیرد؟
در خصوص اجرای طرح شرکت مخابرات ایران ، پاسخ متوجه مسئولین آن شرکت است و بنده اطلاعی از این موضوع ندارم . ما فقط قادر به پاسخگویی به مسائل شرکت خدمات اول مخابرات هستیم  و همانگونه که در سئوالات پیش ذکر شد طرح طبقه بندی مشاغل این شرکت دارای تائیدیه وزارت کار است .
•    لطفاً توضیح دهید آیا داشتن مدرک مرتبط برای بستن قرارداد با پرسنل شرکتی لازم است ؟
مدرک تحصیلی مرتبط هیچ تاثیری در انعقاد قرارداد با پرسنل نخواهد داشت .
•    چرا در قراردادهای منعقده نیروهای دیپلم و رشته های غیرمرتبط ۵ گروه ارتقاء داشته اند و کارکنانی با مدرک کارشناسی و یا بالاتر فقط یک گروه ارتقاء داشته اند ؟ آیا در واقع تفاوتی میان نیروهای تحصیلکرده و غیر تحصیلکرده نیست ؟
گروه بندی شرکت خدمات اول مخابرات بر اساس طرح طبق بندی مصوب این شرکت است و ردیف های طرح طبقه بندی مشاغل آن با شرکت های دیگر متفاوت است؛ لذا عدد گروه ، ارتباطی با میزان پرداختی نسبت به گروه شرکت های دیگر ندارد . به طور مثال ممکن است مبلغ پرداختی به گروه پنج شرکت خدمات اول مخابرات از مبلغ پرداختی به گروه 14 شرکتی دیگر بیشتر باشد . لذا قیاس طرح دو شرکت با یکدیگر قیاس صحیحی نیست.

هدف مدیران شرکت افزایش رضایت پرسنل است

•    وضعیت بیمه تکمیلی برای کارکنان شرکتی در وضعیت جدید چگونه خواهد بود؟
بیمه تکمیلی به تمام پرسنل تعلق می گیرد، همانگونه که برای پرسنل استان تهران و البرز انجام شده است.
•    آیا پرداخت بیمه و مالیات طبق قانون کار خواهد بود؟
تمام پرداخت ها به صورت شفاف و منطبق با قانون کار خواهد بود.
•    با کدام بیمه تکمیلی قرارداد دارید؟
در حال حاضر برای پرسنل استان تهران و البرز با بیمه البرز قرارداد داریم. ولی امکان عقد قرارداد با دیگر بیمه ها نیز وجود دارد.
•    آیا شرکت شما برای کارکنان تسهیلات رفاهی در استانها در نظر خواهد گرفت؟
همان گونه که اشاره شد امکان ارائه تسهیلات از طریق بانک انصار وجود خواهد داشت.
•    محاسبه حقوق کارهای شیفتی مانند سالن دستگاه ، omc، کارشناس msc  ،  سابقه کار، مدرک تحصیلی، فعالیت در بخشهای فنی و غیرفنی و اضافه کار چطور خواهد بود، آیا این تقسیم بندیها براساس قانون کار است؟
تمامی پرداخت ها به پرسنل از جمله نوبت کار ، اضافه کار ، عیدی و پاداش بر اساس قانون کار و سایر قوانین مرتبط محاسبه و پرداخت می شود .
•    آیا خدمات اول برای شرکتی ها گواهی کسر حقوق خواهد داد تا لااقل بتوانند از وام بانکها و امتیازات دیگر خارج از مخابرات بهره مند شوند؟
شرکت خدمات اول با هماهنگی با بانک انصار پرداخت حقوق پرسنل را از طریق این بانک انجام خواهد داد و با توافقات حاصله و به منظور رفاه حال پرسنل امکان دریافت تسهیلات از بانک انصار وجود دارد .
•    تعداد ساعات روزهای تعطیل(مناسبتها) از حقوق کسر خواهد شد؟
برابر ماده 63 قانون کار تعطیلات رسمی کشور جزو تعطیلات رسمی کارگران محسوب می شود ، لذا از حقوق ایشان کسر نخواهد شد .
•    به نظر شما بزرگترین مشکل بر سر راه افزایش حقوق نیروهای شرکتی چیست؟
این شرکت با ورود به بازارهای جدید و ارائه سرویس های گوناگون قصد افزایش درآمدِ خود و همزمان با آن پرداخت حقوق های بهتر به پرسنل را دارد . لذا همکاری پرسنل در دستیابی به این هدف در سرنوشت خودشان بسیار موثر خواهد بود .
•    به نظر شما حقوق فعلی نیروها عادلانه است یا خیر؟
بنده اطلاعی از حقوق فعلی نیروها ندارم ولی این را می دانم که پرداختی شرکت خدمات اول مخابرات به پرسنل به صورت شفاف و بر اساس قوانین وزارت کار است .
•    بفرمایید آیا رقم پرداختی شما به نیروهای با شرایط یکسان ولی شاغل در استانهای مختلف تفاوت داره؟ضمنا شیوه نظارتی شما در استانها چگونه است؟
پرداختی این شرکت به تمامی نیروهای استانی در یک شغل یکسان به صورت یکسان خواهد بود . در خصوص شیوه نظارتی نیز همانگونه که پیشتر گفتم از طریق مسئولین دفاتر استانی شرکت خدمات اول مخابرات عمل خواهد شد .
•    به نظر بنده تولد چنین شرکتی بیش ازانکه برای بهبود شرایط کار پرسنل باشه برای اینه که درآمد جدیدی برای موسسین این شرکت باشه، چون در این صورت  راست میگفتن خود مخابرات باپرسنلش قرارداد می بست، لطفاً توضیح دهید.
همانگونه که می دانید تولد این شرکت برای این منظور نبوده و تاریخ تاسیس این شرکت به دو سال گذشته برمی گردد . لذا هدف تاسیس شرکت خدمات اول مخابرات افزایش کیفیت خدمات رسانی به مشترکین و متقاضیان ، ایجاد سرویس های جدید مخابراتی منطبق با تکنولوژی روز دنیا و تقاضای مشترکین و متقاضیان بوده که بهبود وضعیت نیروی انسانی نیز جزء لاینفک اهداف تاسیس شرکت خدمات اول بوده است .
•    آیا میزان دریافتی حقوق ماهانه با شرکتهایی که قبلا با آنها قرار داد داشتیم یکسان خواهند بود یا متفاوت است؟ آیا شرکت خدمات اول فقط با نیروی انسانی با مدرک لیسانس و بالاتر عقد قرار داد خواهد داشت؟ یا با همه نیروهای مشغول در سازمان؟
با توجه به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ، حقوق با درصدی رشد مواجه خواهد بود و مبنای پرداخت حقوق در این شرکت بر اساس شاخص های کمی و کیفی است که به مبلغ حداقل اضافه می شود .
•    اینجانب با مدرک لیسانس فنی کامپیوتر و شغل فنی ۱۳ سال سابقه کار دارم ولی حقوقم همان حداقل قانون کار هست ماهی ۶۶۰۰۰۰ تومان، حقوقم با یک مدرک سوم راهنمایی و کارگر نظافت با یک سال سابقه کار برابر هست آیا این شرکت عدالت رو رعایت میکند ؟ من با ۱۳ سال سابقه کار هنوز مستأجر و دربه درم آیا وام مسکن، مسگن یا وام  ساخت مسکن خانه در اختیارم برای خرید میگذارد؟ آیا برای سفرهای زیارتی و سیاحتی مانند مشهد ، شیراز ، اصفهان ، کیش خانه دراختیارم میگذارد؟ آیا وام خودرو دراختیارم میگذارد؟ آیا هزینه ایاب و ذهاب و پول نهار وپول صبحانه و پول سختی کار به من تعلق میگیرد ؟
حقوق پرداختی شرکت خدمات اول بر اساس گروه کاری مشخص شده در طرح طبقه بندی مشاغل است و عدالت به این صورت رعایت می شود که پرسنل با بهره وری بیشتر ، دریافتی بیشتری خواهند داشت.
این شرکت در دو سال گذشته برای سه هزار نفر از پرسنل خود در استانهای تهران و البرز ، تمهیدات رفاهی ای از جمله تمهیداتی که در سوال به آنها اشاره شده، داشته است.
•    آیا حق مسئولیت قراردادها مدنظر است؟ هزینه مهدکودک بچه ها منظور شده ؟ آیاتمهیداتی برای پرداخت حق اولاد فرزند سوم درنظر گرفته شده ؟
حق مسوولیت در نظر گرفته شده و پرداخت حق اولاد نیز بر اساس قانون وزارت کار است.
•    من در شرکت مخابرات خراسان رضوی کار میکنم.از اول امسال هیچ کدوم از شرکتی ها ساعت ورود و خروج نمیزنن و حقوق ماه اخیر رو هم بعد از حدود ۵۰ روز دادن و هیچکس جوابگوی این دیرکرد نبود و همه مسئولان به هم پاس میدادن این قضیه رو.خلاصه کلا اینجا همه چی در همه
با توجه به حجم سنگین کار ، بروز مشکلات در ابتدای کار طبیعی است و ما پیشاپیش از تمام پرسنل بابت مشکلات بوجود آمده عذرخواهی می کنیم و به همه اطمینان می دهیم حداکثر ظرف 2 ماه پس از استقرار شرکت در استانها تمام رویه ها و فرایندها به صورت عادی و با بالاترین سطح کیفی انجام خواهد شد.
•    چطور دونفر که در یک اداره و سازمان با یک سمت کار میکنند یکی رسمی و یکی شرکتی حقوق یکسان نمیگیرن؟ هر وقت که مناسبتی هست و پاداش ، فقط برای رسمی ها باید باشه حرص خوردنش که مفتیه نصیب ما میشه !، آیا این منصفانه است ؟
ماموظف به رعایت انصاف برای پرسنل شرکت خدمات اول هستیم ولی قادر به تصمیم گیری برای شرکت های دیگر از جمله شرکت مخابرات نیستیم.
•    آیا شرکت خدمات اول هر سال با کارکنانش تسویه خواهد کرد ؟
بله، تمام مزایای قانونی پرسنل از جمله عیدی و سنوات و پاداش در انتهای هر سال با پرسنل تسویه می شود.
•    الان در بعضی قسمتها تهیه ابزار و ماشین الات و کابل و سیم و غیره با پیمانکاره . در وضعیت جدید این کارها چگونه مدیریت خواهد شد ؟
تمامی امور مثل گذشته ادامه می یابد مگر آنکه با مخابرات استانی توافقات جدیدی حاصل شود.
•    آیا از پرسنل شرکتی در همان جایی که قبلا مشغول کار بوده اند استفاده می شود ؟
بله .
•    من با مدرک لیسانس IT درقسمت نگهبانی مشغول خدمت هستم آیا در شرکت شما من یا افرادی مثل من که این شرایط را دارن درمحل خدمتمان تغییری انجام می شود؟
تصمیم گیری در این موارد پس از استقرار کامل شرکت خدمات اول در استانها صورت خواهد گرفت.

موفقیت یک مجموعه در گرو مولفه های گوناگون است

•    با توجه به مقدار سهام مخابرات ایران در خدمات اول و شسکام ، رمز موفقیت خدمات اول در بستن قراردادها با نیروهای شرکتی در کدام گزینه بیشتر از دیگر گزینه ها است. لطفا فقط یک گزینه را انتخاب کنید  :

1-تاریخ تاسیس خدمات اول ۲- هیئت مدیره خدمات اول ۳- تجربه مدیر عامل خدمات اول
بهتر است به این سوال به این صور ت پاسخ دهم که همواره موفقیت یک مجموعه خصوصی در گرو چندین مولفه گوناگون است و هیچ وقت یک مولفه به تنهایی سبب موفقیت نمی شود . لذا تجمیع مولفه های گوناگون باعث موفقیت خواهد بود که هیچ کدام از مواردی که در سوال ذکر شده است دلیل موفقیت این شرکت نیست.
•    چرا سهامدار شدن در شرکت خدمات اول منحصر به کارکنان این شرکت است و نه تمامی همکاران مخابراتی شاغل و بازنشسته در سطح کشور ؟ چه موانعی بر سر این راه وجود دارد؟
کارکنان شرکت خدمات اول در این شرکت سهامدار نیستند ولی در شرکت های زیرمجموعه امکان سهامداری وجود دارد. لذا در صورتی که سیاست های کلی مبنی بر واگذاری شرکت خدمات اول به پرسنل باشد برای پرسنل سطح کشور یکسان خواهد بود و در صورت تبدیل این شرکت از سهامی خاص به سهامی عام ، امکان حضور همه اقشار مختلف جامعه در ترکیب سهامداران ممکن است .
•    سهامداران شرکت خدمات اول چه کسانی هستند ؟ کارکنان مخابرات ویا مدیران شرکت مخابرات ویا …. چطور ی سهامدار شدن ؟
سهامدار شرکت خدمات اول مخابرات عبارتند از: شرکت مخابرات ایران ، شرکت مخابرات استان تهران، همراه اول، موسسه افق پایتخت و شرکت خدمات اول مبین .
•    قرار بود شرکت شسکام که سهامدارانش شرکت مخابرات ایران وکارکنان مخابرات سراسر ایران هستند تشکیل شود وکارهای مخابرات را با هدف اشتغال فرزندان همکاران و بازنشستگان و رفاه همه همکاران مخابراتی انجام دهد، حالا این شرکت خدمات اول از کجا پیدا شده که قراردادهای ما به آن واگذار شده و باعث دلسردی و نا امیدی کلیه سهامداران شسکام شده ؟ لطفا شفاف پاسخ دهید؟
البته پاسخ به این سوال در حد وظایف بنده نیست ولی همان گونه که می دانید شرکت شسکام شرکت بسیار بزرگی در زمینه امور تجاری است که پروژه های بزرگ مخابراتی را اجرا می کند و هیچ گونه تداخلی در شرح وظایف این دو شرکت وجود ندارد که باعث دلسردی و ناامیدی سهامداران شرکت شسکام شود . ما ارتباط مستقیم و نزدیکی با هیات مدیره و مدیرعامل محترم این شرکت داریم و برنامه های بسیار خوبی برای اجرای مشترک طرح های گوناگون تجاری داریم که انشاءا... با توافق فی ما بین به زودی این طرح ها اجرایی خواهد شد.
•    شایعه شده سرمایه شرکت خدمات اول از صندوق ۶% کارکنان مخابرات است . ایا صحت داره ؟
خیر. سرمایه این شرکت توسط سهامداران آن تامین شده است.
•    آیا کسانی که مبلغی را در شسکام سرمایه گذاری کرده اند می توانند به شرکت tct1 انتقال دهند. آیا در شرکت tct1 می توان سرمایه گذاری کرد؟
خیر.  در حال حاضر امکان سرمایه گذاری در شرکت خدمات اول مخابرات وجود ندارد . البته امکان تغییر روش دور از ذهن نیست.
•    به نظر شما احتمال اینکه شرکت شسکام مانند موسسه افق پایتخت سهامدار خدمات اول شود و یا بالعکس چقدر است؟
هر تفکر جدیدی که در راستای حفظ منافع شرکت مخابرات ایران و کارکنان آن باشد،  می تواند مورد بررسی قرار گیرد.
•    نمی شد سرمایه مذکور در شرکت شسکام سرمایه گذاری می گردید تا ضمن تقویت شسکام ، باعث دلسردی همکاران نیز نشود ؟
تصمیم به تاسیس این شرکت با دستور مجمع شرکت مخابرات ایران بوده است و سیاست گذاری های راهبردی آن توسط مدیران ارشد مخابراتی انجام می شود.
•    آینده شرکت خدمات اول را چگونه ارزیابی میکنید؟ آیا این طرح از روی شرکت شسکام الگوبرداری شده و یا بالعکس ؟
آینده ی این شرکت منوط به همدلی و همکاری تمامی پرسنل سطح کشور است و همان گونه که پیش تر اشاره شد اهداف شرکت شسکام با شرکت خدمات اول مخابرات کاملاً متفاوت است.

هدف اصلی شرکت خدمات اول مخابرات، بازاریابی، فروش و توسعه سرویس های مخابراتی است

•    اگر قرار بود شرکت خدمات اول فقط در بخش نیروی انسانی سرمایه گذاری کند آیا می توانستید از آن شرکت ،شرکتی موفق بسازید؟ چرا؟
همان گونه که اشاره شد، این شرکت با هدف بازاریابی، فروش و توسعه سرویس های مخابراتی تشکیل شده است و شرکت تامین منابع انسانی نیست. انشاءا... بتوانیم در زمینه بازاریابی، فروش و توسعه سرویس های مخابراتی گام های موثری بر داریم.
•    نحوه اطلاع رسانی برنامه های شرکت خدمات اول به نیروهای شرکتی چگونه است و ما چگونه بایستی مطلع شویم.
این شرکت کانال های ارتباطی متنوعی در اختیار دارد از جمله نمایندگان شرکت در هر یک از استانها، سایت شرکت ، سامانه پیامکی شرکت ، تلفن و ... .
•    آیا در زمینه های دیگه غیر از مخابرات هم فعالیت دارین و یا خواهید داشت ؟
برای یک مجموعه خصوصی ورود به زمینه های گوناگون کسب و کار دور از ذهن نیست ولی در حال حاضر با توجه به گستردگی کار در شرکت مخابرات ایران، فرصت ورود به بازارهای جدید وجود ندارد.

در پایان بدین وسیله از تمام پرسنل سطح کشور تقاضا دارم با سعه صدر خود ما را در انجام این پروژه بزرگ یاری نمایند و پیشاپیش مجدداً از بابت مشکلات احتمالی بوجود آمده، از تمامی پرسنل عذرخواهی می نمایم. در صورتی که باز هم نیاز به پاسخگویی به سوالات باشد، این کار انجام می شود و آخرین اطلاعات و اخبار در زمینه امور استانها در صفحه اصلی سایت شرکت به نشانی www.tci1.ir منتشر خواهد شد.
Share/Save/Bookmark